Praktisk information
Alt du skal vide for at komme godt afsted
Foto: Sara Lil Jane Pedersen
Tid og sted
Landstræf er et lederarrangement for alle medlemmer over 15 år. Det foregår i år på Houens Odde Spejdercenter d. 1.-3. september 2023.
Adressen er
Houens Odde 14-20 6000 Kolding
Vigtig information
1. Sådan kommer du til Landstræf 2023
Du kan køre gratis med bus på følgende tidspunkter:
Fredag 17.30 fra Kolding st. mod Stensgaarden og søndag kl 13.45 fra Stensgaarden til Kolding st.
Du kan booke en plads i bussen lige her: Bus transport
Samkørsel kan koordineres i vores Facebook-gruppe: Samkørsel til Landstræf.
Her kan du angive, at du deltager og starte en ”debat” for at koordinere fælleskørsel med andre deltagere.
2. Når du ankommer + parkering
Der vil være parkering ved ankomst, hvilket vil være skiltet. Mere herom i App’en, link nederst.
Når du har parkeret, går du til tjek ind. Herefter tager du din oppakning med til teltpladsen, hvor du sætter dit telt op. Der er fri placering, inden for de afmærkede felter. Der vil være en person i nærheden, som du kan spørge om vejledning.
Der er også markeret et område for campingvogne, camp-let og lignende. Regler for teltslagning skal følges. Dem kan du finde i App’en.
3. Aftensmad fredag mellem 18.00 og 19.45
Du har mulighed for at bestille aftensmad (varm ret). Der er ikke mulighed for særlige kosthensyn.
Sidste frist for forudbestilling er fredag den 25. august kl. 18.00 (altså 1 uge før)
Prisen er kr. 50,00 kr.
4. Tjek ind
Det er vigtigt, at du tjekker ind, inden du sætter dit telt op. Tjek ind er i Infoteltet (huset) – mere herom i App’en.
Hvis du har bestilt indendørs overnatning, vil du få anvist en soveplads.
Der udleveres også spisebillet til fredag aften.
Tjek ind-åbningstider
Fredag kl. 18.00 – 22.00
Lørdag kl. 07.00 – 09.00
I øvrige tidsrum henvises til mobilnummeret opsat på infoteltet.
Der udleveres armbånd til alle deltagere
Én farve armbånd til deltagere under 18 år, en anden farve til deltagere fra 18 +, samt et tredje til dem, der har anført særlige forplejningsbehov ved deres tilmelding.
Armbåndet giver også adgang til de måltider, der er med i arrangementet.
5. Mad og drikke
Hovedmåltiderne bliver anrettet som buffet. Der vil være morgenmad lørdag og søndag, samt frokost og aftensmad lørdag. Der er natmad både fredag og lørdag aften, og det er inkluderet i prisen.
Søndag vil der blive udleveret en frokostsandwich. Der er fri kaffe og te under hele Landstræf – medbring selv mug. Der er opsat vandposter på hele Landstræfpladsen – så der er vand ad libitum.
Barens åbningstider
Fredag fra 18:00 til 20:15. Åbent for salg af alkohol fra 23.00 til 02.00
Lørdag fra 10:00 til 13:30 og fra 14:30 til 15:30. Åbent for salg af alkohol fra 18.00 til 02.00
Søndag fra 10:00 til 13:45. Fra 13.15 er der udsalg af slik, vand og vin til gode priser
DER MÅ IKKE MEDBRINGES EGNE DRIKKEVARER PÅ LANDSTRÆF. DRIKKEVARER SKAL KØBES I LANDSTRÆFBAREN.
6. Medbring hjemmefra:
Du skal medbringe almindelig weekendudrustning, herunder
- Spisegrej (tallerkener, bestik, krus m.v.)
- Bestikpose med navneskilt – med snor til ophængning
- Viskestykke
- Drikkedunk
- Lommelygte/pandelampe
Vi opstiller skyllebaljer og opvaskepladser med varmt vand og sæbe.
7. Formålsløb lørdag formiddag
Lørdag formiddag skal vi alle arbejde med KFUM-Spejdernes formål. I den forbindelse skal du vælge hvilken del af formålsdebatten, der optager dig mest. Dit valg af spor kommer til at have indflydelse på, hvilke aktiviteter du skal deltage i. Uanset hvilket spor du vælger, kommer du til at berøre elementer af alle sporene i løbet af formiddagen. Læs mere på hjemmesiden under lørdagens aktiviteter.
Du kan vælge mellem fire spor, som du finder her: Vælg spor
8. Invitation til reception lørdag kl. 19.30
Spejderliv er så småt begyndt at være i godt humør. Vi kan nemlig præsentere vores splinternye lommebog, “Spejderliv Mini – Vær beredt,” der kun koster 35 kr. og passer perfekt ned i uniformslommen. Derfor afholder vi en lille – (nogle vil sige minimal) – reception med minimal champagne og små chokolader. Spejderliv handler om samvær og gode samtaler. Kom og vær en del af det! Vi glæder os til at se jer. Og hvis du ikke er til de små ting – så har vi heldigvis også en stor ting, som vi kan fejre. Spejderliv Podcast har rundet 25.000 aflytninger. Så vi har også en magnumflaske på køl. Hvis du lytter med, håber vi at mødes med dig. Vi ses!
9. Aktivitetsønsker og tjanser
Du har mulighed for at ønske, hvilke aktiviteter du gerne vil på lørdag eftermiddag i de to aktivitetsperioder. Vi gør vores bedste for at tilgodese så mange ønsker som muligt. Du kan læse mere om aktiviteterne på www.landstræf.dk
Du tilmelder dig aktiviteter på dette link: Tilmelding til aktiviteter – senest fredag den 25. august.
Der vil også være arbejdsopgaver til alle under Landstræf, og det har du allerede krydset af, da du tilmeldte dig. Hvis du har glemt, hvilken tjans du har skrevet dig på, så skriv til info@landstræf.dk
10. Eksperimentarium
Den gode spejdergruppe finder vi gennem eksperimentariet, hvor vi tager udgangspunkt i en række ”fiktive” spejdergrupper, hvor vi som deltagere fordeles tilfældigt og med forskellige roller i gruppen.
Gruppens deltagere skal drive gruppen så langt og målrettet som muligt. Spillets vigtigste ”valuta” er frivillige, og den gruppe der har flest frivillige, når det slutter, har vundet. Grupperne arbejder ud fra en lang liste af tiltag/opgaver, som de kan overveje, diskutere og prioritere.
Du kan følge med på hjemmesiden, under ”Landstræf-aktiviteter” hvor vi også lægger spillereglerne ind. Du kan altså forberede dig ved at sætte dig ind opgaven allerede inden du kommer på Landstræf.
11. Hvad kan du ellers opleve på Landstræf?
Du kan se mere herinde på vores hjemmeside under program eller aktiviteter.
12. Landstræf App
På din smartphone kan du let og bekvemt se al den information, du har brug for. Har du ikke en smartphone, kan du med sikkerhed finde en god spejderven, der har. App’en er vores primære kommunikationskanal. Vores app indeholder diverse nyheder og anden relevant information som f.eks. Landstræfprogram, tjek-ind, forplejning og meget mere.
Vi glæder os til at se dig fredag den 1. september 2023!
Pris
Prisen er 875 kroner for at deltage i Landstræf 2023
- Med i prisen er aktiviteter, forplejning, teltplads m.m
- Du kan i tilmeldingen markere, om gruppen betaler
- Du kan tilkøbe indendørs overnatning
Muligheder for at søge hjemkommunen om tilskud til Landstræf 2023
Landstræf er stedet, hvor vi udvikler og uddanner KFUM-Spejdernes ledere til at blive endnu bedre til at drive spejderarbejde for børn og unge i vores spejderkorps. Der er flere muligheder for at søge tilskud i egen kommune. To af mulighederne er kort beskrevet nedenfor, men der kan være andre muligheder lokalt.
Tilskud til Kurser og uddannelse
Kommunerne har ofte en pulje, hvor man kan søge om tilskud til kurser. Tilskuddets størrelse kan variere meget og afhænger naturligt af puljestørrelse, antal ansøgere og kommunens politikker.
Efter gennemførsel af kurset – Landstræf 2023 – kan du få udstedt et kursusbevis, som kan vedlægges ansøgningen.
Tilskud til Hytte- og Lejrpladsleje
Kommunen giver tilskud som en procentdel af den dokumenterede Hytte- og Lejrpladsleje, hvor kriterier og muligheder kan være
- Ansøgning med reference til de enkelte arrangementer
- Fast årligt tilskud baseret på en ”rammeaftale”
Umiddelbart efter Landstræf 2023, udarbejder vi opgørelse med de tilskudsbaserede udgifter.
Alle ansøgninger til kommunen søges via gruppen, så kontakt gruppens kasserer, for at sikre ansøgningen bliver udformet og adresseret korrekt i netop din kommune.
Hvis du har spørgsmål til mulighederne eller har andre input, er du meget velkommen til at skrive til info@landstræf.dk eller kontakte Finn Dybbøl, kursusleder på mobil 40 30 25 50
Landstræf App
Du kan nu hente Landstræf appen. Der kan du læse nyheder, se programmet med detaljerede beskrivelser, se praktiske informationer og få rutevejledning.